Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΛΑΙΣΙΟ Π.Α.Σ.Π για την Γενική Συνέλευση του Φ.Σ. – Τ.Μ.Π.Τ.


ΠΛΑΙΣΙΟ Π.Α.Σ.Π
Γενική
Συνέλευση Φ.Σ. – Τ.Μ.Π.Τ.
5 Σεπτεμβρίου 2011




Η Υπουργός είπε στην ομιλία της στην Βουλή: "Σήμερα στη Βουλή γράφτηκε Ιστορία!!!” Ξέχασε όμως ότι η Ιστορία γράφεται άλλοτε με χρυσά κι άλλοτε με μαύρα γράμματα.

Στις 24 Αυγούστου ψηφίστηκε επί της αρχής με συντριπτική πλειοψηφία το νομοσχέδιο για την ‘αναμόρφωση’ της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης , ένα νομοσχέδιο πολλά υποσχόμενο που στην πραγματικότητα όμως πρόκειται να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ' όσα υπόσχεται να λύσει. Κανείς ποτέ δεν αρνήθηκε ότι το υπάρχον σύστημα έχει πάρα πολλές αδυναμίες, αποτέλεσμα συσσώρευσης των τελευταίων 30 ετών από τότε δηλαδή που εφαρμόστηκε ο καινοτόμος και ριζοσπαστικός νόμος 1268/82.
Οι εποχές μπορεί να άλλαξαν και οι περιστάσεις μπορεί να επέβαλλαν ριζικές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δυστυχώς όμως ο νέος νόμος-πλαίσιο αδυνατεί να επιλύσει μείζοντα προβλήματα.
Δεν χρειάστηκε πολλή προσπάθεια για να εντοπιστούν οι ‘τρύπες’ του Νόμου και τα ψεγάδια τα οποία μας οδηγούν ευθύς εξαρχής στην απόρριψή του.
Συνοπτικά:


Χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων

Πάγιο αίτημα της ΠΑΣΠ ήταν η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ. Θεωρητικά αυτή τη στιγμή λαμβάνει το 3% ενώ στην πραγματικότητα διατίθεται λιγότερο από 1,5% ! Οι δηλώσεις της κ. Διαμαντοπούλου περί μη σωστής αξιοποίησης του Δημοσίου χρήματος από τα ιδρύματα καθώς και η προτεινόμενη υποκατάσταση της από ιδιωτικά κεφάλαια όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο νέος Νόμος δείχνει ξεκάθαρα τόσο τη δυσχερή θέση που βρίσκεται η τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και τις πραγματικές διαθέσεις της Υπουργού.  Απαιτούμε πραγματική κρατική χρηματοδότηση στο 5% του ΑΕΠ και όχι ημίμετρα με πρόφαση την οικονομική αυτονομία των Ιδρυμάτων.

Νέο μοντέλο Διοίκησης

Το υπάρχον μοντέλο διοίκησης χαρακτηρίστηκε ως επαναστατικό και καινοτόμο ωστόσο πολύ γρήγορα φάνηκαν οι αδυναμίες του (αλισβερίσια καθηγητών με φοιτητές και πρυτάνεις, αδιαφάνεια στη διοίκηση) και ως εκ τούτου θεωρείται χρεοκοπημένο μοντέλο. Αν η κ. Διαμαντοπούλου θέλει να πιστεύει ότι με το νέο μοντέλο διοίκησης τα πράγματα θα αλλάξουν και θα επέλθει η πολυπόθητη διαφάνεια πλανάται πλάνην οικτρά. Το νέο μοντέλο εισάγει ένα πολύ πιο αμφιλεγόμενο θεσμό στη διοίκηση , αυτό του εξωπανεπιστημιακού χωρίς να καθορίζει την ιδιότητα του ή το χώρο από τον οποίο θα προέρχεται. Πέραv του γεγονότος ότι αυτή καθ' αυτή η αλλαγή εγείρει πολλά ερωτηματικά η κ. Διαμαντοπούλου έσπευσε να επιβεβαιώσει τους φόβους μας με τη χαρακτηριστική δήλωσή της : «Γιατί να μην συμμετέχει και ένας εφοπλιστής στην Διοίκηση του Πανεπιστημίου» . Θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε πως τα προβλήματα που θα προκύψουν από αυτό το νέο μοντέλο διοίκησης θα έχουν το μέγεθος σκανδάλου και θα καταλήξουν να συζητιόνται σε εξεταστικές επιτροπές της Βουλής.

Συγγράμματα

Ο νέος νόμος δεν θα μπορούσε να παραλείψει το θέμα των συγγραμμάτων. Δίνοντας σαφώς τον ορισμό του συγγράμματος – άρθρο 37 παράγραφος 1 του νόμου - φέρνει στο προσκήνιο το ηλεκτρονικό σύγγραμμα, μια φθηνή εναλλακτική για το κράτος. Μετά από τους απανωτούς περιορισμούς στη διανομή συγγραμμάτων τα περασμένα χρόνια έρχεται η χαριστική βολή με το ηλεκτρονικό σύγγραμα. Για άλλη μια φορά θα θέλαμε να κάνουμε μια υπόδειξη στην Υπουργό θυμίζοντας της ότι το ΒΙΒΛΙΟ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης και ίσως ένα από τα λίγα πράγματα που δεν μπορούνε να αντικατασταθούν με ηλεκτρονικά υποκατάστατα. Επιπλέον η διακοπή της δωρεάν διάθεσης συγγραμμάτων σε όσους επιθυμούν την λήψη δεύτερου πτυχίου έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την μόνιμα διατυμπανιζόμενη   εμμονή του Υπουργείου για δωρεάν δια βίου μάθηση.

Πτυχιακή εξεταστική

Η κατάργηση της πτυχιακής εξεταστικής δίνει την εντύπωση ενός αυστηρού και απαιτητικού πανεπιστημίου χωρίς ουσιαστικά να πετυχαίνει κάτι τέτοιο αφού πρακτικά το μόνο που καταφέρνει είναι να δυσκολέψει μια συγκεκριμένη μερίδα φοιτητών.


Άσυλο

Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, ενός δημοκρατικού κεκτημένου του φοιτητικού κινήματος και της κοινωνίας γενικότερα αποτελεί σαφέστατο πλήγμα στην ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Χρησιμοποιώντας ως πρόφαση την παράνομη δράση μεμονωμένων ομάδων και αρνούμενοι να βρούνε διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισής του φαινομένου καταφεύγουν στην εύκολη λύση κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου ακολουθώντας την τακτική «πονάει κεφάλι – κόβω κεφάλι». Το άσυλο μπορούσε να παραμείνει ως έχει και ταυτόχρονα οι παράνομες αυτές ομάδες να μείνουν εκτός πανεπιστημίου αφού η σύγκλητος είχε την δυνατότητα να καλέσει τις δυνάμεις ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης. Αφενός η έλλειψη αποφασιστικότητας και η ανικανότητα των αρμοδίων και αφετέρου η έλλειψη διάθεσης από την πολίτικη ηγεσία για την επίλυση του προβλήματος ώθησε την κατάσταση στα άκρα δίνοντας στου πολέμιους του ασύλου αυτό που τόσο θέλανε .

Για όλους τους παραπάνω λόγους τασσόμαστε ενάντια στην εφαρμογή του νέου Νόμου-Πλαισίου και καλούμε σύσσωμη τη φοιτητική κοινότητα σε μαζικές κινητοποιήσεις. Ανά την Ελλάδα τα τμήματα το ένα μετά το άλλο προχωρούν σε καταλήψεις και αναβολή της εξεταστικής περιόδου. Είμαστε αντίθετοι με την κατάληψη διαρκείας ως μέσο αντίδρασης, καθώς υπάρχουν καλύτεροι και πιο αποδοτικοί τρόποι αντίδρασης που παράλληλα θα αφήσουν ανεπηρέαστη αφενός την διεξαγωγή της κρίσιμης αυτής εξεταστικής περιόδου και αφετέρου τη λειτουργία του Ιδρύματος. Στον αντίποδα προτείνουμε και υποστηρίζουμε δράσεις όπως πορείες του φοιτητικού συλλόγου, παραστάσεις διαμαρτυρίας και συμβολικές κινήσεις αντίδρασης.


Πιο Συγκεκριμένα:

α) Πορεία στο Κέντρο της Κοζάνης την Παρασκευή στις 12:30 το μεσημέρι

β) Συμμετοχή στις διαδηλώσεις στα εγκαίνια της ΔΕΘ ως φοιτητικός σύλλογος



ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ  !!!